Mit csinál egy szoftver fejlesztő, avagy miben hasonlít a munkánk a gyógytornászokéhoz?

Felmerült a napokban, hogy élesítjük a Getting Started Tutorial nevű funkciónkat, ami segít nektek abban, hogy a rendszereteket könnyebben be tudjátok állítani és végig vezet a funkciókon, hogy megismerjétek azokat.

Aztán mégsem élesítettük, aztán mégis.

Talán ez jól fogja szemléltetni, hogy mennyire kell alaposnak és körültekintőnek lennünk, amikor mostanra már több 10.000 sor forráskódot kell karbantartanunk, úgy, hogy az egy egységes egészként is jól működjön. Hasonlóan, mint az emberi test smiley Ha valahol van egy kis baki, akkor az kihathat az egész rendszerre.

Először is csinálunk egy felmérést (állapot felmérés?), hogy mi az az igény, mi az a probléma, amire nekünk választ kellene adnunk. Ebből az igényből kialakul egy terv (kezelési terv?). Ez nálunk adott esetben így néz ki:

A terv

Illetve így folytatódik

És még ez alatt a képernyő alatt, az issue tracking rendszerünkben egy csomó információ.

Illetve megbeszélések, mert például ez a funkció a súgóval nagyon szorosan működik együtt:

Ok, megterveztünk. Mehetünk a megvalósításra.

A megvalósítás

Amellett, hogy nem szeretnénk hosszan untatni titeket, de egy kis betekintés abba, hogy milyen kód sorok születnek ezrével Norbi kezei között, amiknek nagyon-nagyon végig gondoltnak és precíznek kell lenniük. Ez nálunk nagyjából a kezelésnek felel meg. (Egyúttal meg is jelöljük benne, hogy mit rontottunk el, ami miatt ki kellett kapcsoljuk péntek este a funkciót miután már szerettük volna nektek élesíteni).

Az a bekarikázott karakterlánc ott most patientID. A környezetében található egy helyen therapistID is… nos… a patientID helyére is therapistID került véletlenül, ez pedig okozott némi bosszúságot.

Így néztünk ki:

És így (elég randán szétesett a felület):

Miközben mi így szerettünk volna kinézni és a mai naptól már ti is ezt látjátok:

Összefoglaló

Lehet, hogy csak mi akarjuk belelátni, de a munkánk hasonlít ahhoz, mint amikor bejelentkezik hozzátok egy páciens, és megpróbáljátok megtalálni, hogy mi a gond, arra pedig egy kezelési tervvel válaszoltok. Ami adott esetben lehet, hogy korrekcióra szorul mert a páciens nem a várt módon reagál és egy kicsit módosítani kell, újra megvizsgálni. De a végén mindig egy határozott lépés történik a javulás felé.

Mindez, amit pár kiragadott képpel összefoglaltunk cirka 120 órányi munkát foglalt magába a részünkről amellett, hogy megterveztük, lefejlesztettük és feltöltöttük tartalommal is a funkciót.

Úgyhogy használjátok wink Szándékunk szerint nagyon sokat fog nektek segíteni abban, hogy a rendszert a saját magatok igényeire szabjátok és megismerjétek… ezzel reméljük sokkal-sokkal gördülékenyebb lesz a munkátok!

 

És itt szeretném megköszönni Norbinak és Petrának a sok-sok munkát, amit beletesznek a rendszer fejlesztésébe, csinosítgatásába. Talán ebből látszik, hogy mekkora felelősség van rajtuk és milyen kicsi dolgokon múlik az i-Clinic sikere smiley

 

Jenei Róbert

Kipróbálnád te is az első magyar gyógytornászoknak szánt praxis management szoftvert, ingyen és mindenféle kötelezettség nélkül?