Marketingre gyógytornászként is szükséged van…

… de a legjobb az, ha az eredményeid, az ügyfeleid és a végzettségeid beszélnek helyetted marketinges nyelven. Úgyhogy itt az ideje annak, hogy bemutassuk, milyen praxis- és bevételnövelő marketinglehetőségeket kínál neked a gyógytornászok kedvenc szoftvere, az i-Clinic. Kommunikáld és használd fel ezeket ügyesen, hiszen többek között ilyen finom apróságokon múlhat a pácienseid számának növelése.

 

Talán régi motoros vagy már a gyógytornász szakmában és nem értesz egyet a címben tett megállapítással, de mire a cikk végére érsz, nagy eséllyel meg fog változni a véleményed. Nemcsak azért, mert olyan kiaknázatlan lehetőségeket tárunk fel előtted, amiket eddig nem tudtál az i-Clinicről, de egy egészen újfajta szemléletmódot is átadunk neked. Ennek köszönhetően nemcsak hatékonyabb gyógytornász, hanem jobb, sikeresebb vállalkozó is leszel.

De ne ugorjunk rögtön a végére, kezdjük az elején

Példának okáért azzal, hogy ma már nem tekinthetsz csak úgy magadra, mint egy praktizáló gyógytornászra. Akár a saját praxisodat viszed, akár egy társulásban vagy benne, esetleg a közegészségügyben teljesíted a napi penzumot, már vállalkozóként is meg kell határoznod magad.

Elmúltak már ugyanis azok a régi szép idők, amikor a pácienseket egy-egy szakemberhez irányították és az állami egészségügyi ellátáson kívül máshoz nem igazán volt hova fordulniuk. Talán azt már te is észrevetted, hogy mostanság gombamódra szaporodnak a magánklinikák és a magánorvosi ellátások, hiszen privát gyógyítással sokkal nagyobb összegeket lehet keresni, mint az állami szektorban. Miért lenne hát más a helyzet a gyógytornász szakmában?

A jó szakemberekre ugyanis mindig szükség van, nagy rájuk a kereslet egy baleset utáni rehabilitáció során, de akár egy élsportoló fejlődését elősegítendő is, éppen ezért egyáltalán nem csodálkozunk azon, ha esetleg te is elindítottad vagy tervbe vetted volna a saját praxisod beizzítását. Végeredményben akkor tudsz a hivatásodból jól élni, ha egyenesen hozzád folyik be a terápiáért elkért összeg.

Ahhoz azonban, hogy a praxisod ne csak egy legyen a sok közül és a leendő pácienseid nem elég, már nem elég csupán a szájhagyomány útján terjedő ajánlásokra alapozni. Egy-egy betegednek ugyanis nincs annyi terápiára szoruló ismerőse, amiből hosszútávon fenn tudnád tartani magadat, a praxisodat és talán még a kollégáid bérét is fedezni tudjad.

A saját praxis ugyanis nagyobb felelősség is jár: önmagadért és a kollégáidért is – ha vannak ugyebár. Éppen ezért a pacientúra kialakítása és felépítése sokkal nagyobb tudatosságot, igényel a korábbiaknál, bár ezt nevezhetnénk vállalkozói szemléletnek is.

Ma már nemcsak a gyógyításra kell fókuszálnod, hanem használnod kell a modern kor eszközeit ahhoz, hogy legalább olyan szintre növeld a betegeid számát, amivel fedezni tudod az összes kiadásodat és a megélhetésedet. Nos, ebben segít neked a marketing: önmagad és a gyógytornász szolgáltatásod eladásában.

Szerencsére az i-Clinic a marketingben is segít neked

Mostanáig talán nem tudtál róla, de az i-Clinicben rendelkezésre álló adataidat akár marketingcélra is használhatnád. Vállalkozóként és marketingesként ugyanis az egyik legfontosabb lépés az eladás, vagy egy szolgáltatás eladása felé az, ha legyőzöd a potenciális ügyfeleid – esetedben betegeid – előzetes bizalmatlanságát.

Éppen ezért olyan társadalmi bizonyítékokra – vagyis marketinges nyelven szólva: social proofokra – van szükséged, amelyekkel kiépítheted a szakmai hitelességedet és már azelőtt leszereled a leendő páciensed kifogásait, hogy azok egyáltalán megfogalmazódtak volna benne.

Első körben ezért azt javasoljuk, hogy magánpraxisként mindenképpen legyenek kommunikációs csatornáid:

  • weboldalad és / vagy blogod,
  • Facebook oldalad,
  • Instagramod,
  • és ha nagyon hardcore felhasználó vagy, akkor a hírlevéllel,
  • valamint a Youtube-os oktatóvideókkal is megpróbálkozhatsz.

Az a jó a közösségi média felületeiben, hogy egyrészt gyorsan terjednek rajta a hírek, másrészt a rajtuk lévő értékelési lehetőségeknek köszönhetőn legyőzheted a kétkedők végső ellenállását is. A tapasztalat ugyanis pontosan azt mutatja, hogy a problémájukra megoldást keresők jobban hisznek egy nyilvánosan olvasható, független személy értékelésének, mint például egy rokon vagy barát elfogult ajánlásának.

Ezen kívül, ha értékes tartalmat szolgáltatsz, például szemlélteted néhány képpel és szóval azokat az eszközöket, amiket egy vállficam kezelése során lehet használni – akár otthoni körülmények között is –, vagy csinálsz egy rövid videót a fáslizás szakszerű mozdulatairól, esetleg egy kifordult térdízület otthoni edzéséről, máris olyan felbecsülhetetlen értékű tudással láttad el a nézőket, amelyek megalapozzák a szemükben a szakmai hitelességedet.

Hogy miért jó ez? Azért, mert ha lesz valamilyen gyógytornára szoruló problémájuk, akkor te fogsz rögtön az eszükbe jutni. Az esettanulmányok, az infografikák és az elégedett páciensértékelések mind olyan social proofok, amelyek megalapozzák neked a megelőlegezett bizalmukat.

Emellett, az is roppant erős bizalomerősítő és hitelesítő eszköz, ha a weboldaladon feltünteted a szakmai végzettségedet és az azokat igazoló dokumentumokat, az esetleges médiamegjelenéseidet, vagy akár a szakmai publikációidat, a veled készült interjúkat is.

De ez még mindig nem minden, hiszen az i-Clinicben is rejlenek lehetőségek

Az i-Clinicnek ugyanis van egy olyan funkciója, ami a legkülönfélébb statisztikákat bocsátja a rendelkezésedre, ráadásul még az egyes páciensek esetében az egymást követő kezelések eredményeit is összehasonlíthatod egymással.

Persze erről már korábban is volt szó, azonban ez nemcsak terapeuta szemmel praktikus funkció, hanem marketinges szemüveggel nézve is megvan a maga értéke. Ezeknek a lehetőségeknek köszönhetően pontosan tudod dokumentálni és bizonyítani, hogy az egyes kezeléseid mennyire hatékonyak, hogyan hatnak és mennyi idő alatt.

Mivel ezek az adatok rendelkezésedre fognak állni, bármikor meg tudod válaszolni az érdeklődők felmerülő kérdéseit, így ahogy fentebb is említettük, nagyobb lesz a bizalmuk irántad. Emellett, ha az átlagos statisztikáknál jobbnak bizonyulnak a te eredményeid, akkor arra külön kommunikációs kampányokat is fel lehet építeni és hirdetni.

Például készíthetsz a weboldaladra vagy a blogodra egy esettanulmányt belőlük, de összevetheted a saját eredményeidet a központi átlagokkal egy látványos infografikán is. Ugyanígy, Facebook posztra és Instagramra is kirakhatók az adatok – GDPR-kompatibilisen persze – és a hirdetéseid szövegében is kommunikálhatod őket.

Azért a XXI. századi ügyfélélmény mellett se menjünk el szó nélkül

Főleg annak fényében ne tegyünk így, hogy az i-Clinic másik erőssége – mind a gyógytornászok munkájának, mind a marketinges életének megkönnyítése szempontjából –, hogy a pácienseidnek is létre tudsz hozni benne saját felhasználói felületet.

Ezzel lehetővé teszed számukra, hogy:

  • akkor kommunikáljanak veled, amikor csak szeretnének,
  • hozzáférjenek az összes leletükhöz és vizsgálati eredményeikhez,
  • megnézhessék a tőled kapott házi feladataikat,
  • feltölthetsz nekik oktatóvideókat az egyes feladatokhoz,
  • időpontot mondhatnak le és foglalhatnak nálad,
  • ráadásul egy Messenger chathez hasonló felületen egész egyszerűen elérhetnek.

Ez a fajta figyelmesség azért jó, mert rengeteg felesleges kört és fájdalmas időhúzást spórolsz meg a pácienseidnek – és saját magadnak is. Ilyen lehetőségekkel nem fognak találkozni máshol, így ez pontosan azt az érzést kelti bennük, hogy a te praxisod tényleg megérkezett a XXI. századba.

És ha már ennyire elégedettek, akkor egy-egy üzenetben is sokkal szívesebben írnak majd néhány téged dicsérő mondatot, amit aztán a weboldaladon is feltüntethetsz, mint újabb hitelességnövelő elemet…

Szeretnél te is része lenni ennek a csodának? Akkor ragadj billentyűzetet és próbáld ki az i-Clinicet!

Kipróbálnád te is az első magyar gyógytornászoknak szánt praxis management szoftvert, ingyen és mindenféle kötelezettség nélkül?