
Rögös, nem ritkán ködbe vesző, kanyargós utat tettünk meg 2016 októberétől a mai napig bezárólag, amikor végre átnyújthatjuk neked a gyógytornász praxisod Szent Grálját, az i-Clinicet. Ha Te is azt kérdezed, hogy miért vett ilyen hosszú időt igénybe lelkes és elhivatott csapatunknak, hogy végre közreadhassuk a minden igényedet kielégítő szoftverünket, akkor ne csüggedj tovább! Máris elmeséljük!
Minden egy borús, 2016 végi napon kezdődött, amikor az i-Clinic ügyvezető igazgatója, Jenei Róbert részt vett egy budapesti networking találkozón. Ezen a komor délelőttön ugyanis megismerkedett egy olyan nívós egészségügyi rendelő vezetőjével, aki már csak szakmájából kifolyólag is igencsak otthon volt a gyógytornászok mindennapjaiban.
Saját bevallása szerint maga is magán szakorvosként tevékenykedett és éppen arra panaszkodott, hogy akkoriban egyetlen olyan szoftver sem állt a gyógytornász társadalom rendelkezésére, ami egyszerre tudta volna kezelni az összes olyan fontos feladatot, ami a káoszmentes praxis ellátásához egyszerűen nélkülözhetetlen.
Például a házi feladatok és gyakorlatsorok személyre szabott digitális tárolását és az állapotfelmérő lapok igények szerinti összeállítását. Ezen kívül nem állt a rendelkezésükre olyan lehetőség sem, ami megkönnyítette és logikus mederbe terelte volna a betegekkel való kapcsolattartást.
Ekkor jött az ötlet, hogy hajrá: akkor csináljunk mi egyet!
Persze a kezdet kezdetén még roppant lelkesek voltunk, viszont azt még nem igazán sejtettük, hogy mekkora fába vágtuk a fejszénket és milyen hosszú távra szóló projekt mellett kötelezzük el magunkat. De belevágtunk, hiszen kellett egy gyors, könnyen kezelhető és szexi szoftver, ami ráadásul magyar nyelven, magyar háttértámogatással segíti a gyógytornászok mindennapi működését.
A szakorvos kérése az volt, hogy első körben egy hasonló tematikára épülő külföldi szoftver tulajdonságait próbáljuk meg átültetni a magyar rögvalóba. A jelszó természeten a low budget és a gyorsaság volt. Mindenesetre miután árajánlatot adtunk, elkezdődött az időhúzás, a macska-egérharc, de vállalva a kockázatot és bízva az üzleti etikában, nekiláttunk a munkának.
Talán itt követtük el a hibát, talán nem – ha a végeredményt nézzük, akkor semmiképpen sem – mindenesetre szerződéskötésre a későbbiekben sem került sor. Ha jól tippelek, akkor neked sem kell bemutatni azt a szituációt, amikor szóbeli ígéretek végül a levegőben lógva maradnak, bár a munka már alapjáraton, de elkezdődött.
Ekkor jártunk 2016 október vége felé, amikor is egy szívhez szóló üzenetben értesített minket, hogy biztosan nem lesz szerződéskötés. Ehhez képest a céges karácsonyi vacsoránk táján majd’ a torkunkon akadt a falat. Ekkor kaptunk egy újabb üzenetet, miszerint 200-300 ezer Ft-os áron mégiscsak átvenné az akkor még elég fapados állapotban lévő szoftvert.
Talán mondanunk sem kell, hogy már akkor is bőven meghaladta a fejlesztési költség ezt az összeget és a belefektetett munkaórák száma is 240 óra fölött járt. Úgyhogy nem árulunk el nagy titkot, ha azt mondjuk, természetesen nem éltünk a „kedves” ajánlattal.
Nagyon úgy állt a helyzet, hogy a fiókban végzi a szoftver
Aztán a karácsonyi ünnepek után az ügyvezető igazgatónk a fejébe vette, hogy ideje kicsit több mozgást csempésznie az életébe. A korábban szívesen űzött kickboxhoz azért már nem akart visszatérni, de a Krav-Maga élvezetes és hatékony választásnak bizonyult helyette.
Egészen február 27-ig, amikor is egy szerencsétlen mozdulatnak köszönhetően a válla tévútra ment és sajnos ki is ficamodott: neked biztosan nem kell magyaráznom, hogy mivel jár ez az igencsak kellemetlen szituáció. Szó bennszakad, levegő a tüdőben ragad és térdre rogyva próbálod összekaparni magad.
A szerencse az volt a szerencsétlenségben, hogy az edzője korábban mentőzött, így biztonságosan rögzítve száguldottak be vele a sürgősségire, ahol 2-2,5 óra alatt helyre is rakták a vállát. Csakhogy a repozíció után már fel is került az a kötés, ami aztán 6,5 hétig elválaszthatatlan társává vált. Mindenesetre hiába érezte jól magát utána, arról természetesen szó sem lehetett, gyógytorna nélkül megússza az esetet.
Éppen ezért, a több mint 6 hetes kényszerpálya végén, hosszas keresgélés után akadt rá történetünk másik főszereplőjére, aki nélkül ma az i-Clinic sem lenne az, ami. Az említett gyógytornász etalon Koncsek Krisztina, aki korábban az SZTE-ETSZK-n volt tanszékvezető, de történetünk idején például az olimpikon Márton Anitát is sikeresen kezelte. Vele vette kezdetét az érdemi munka Róbert rehabilitációját és az i-Clinic fejlesztését illetően is.
Ezután jött a többszörös újratervezés fázisa
A rehabilitáció 5 hónapja szakmai és egészségügyi szempontból is gyümölcsöző volt: nemcsak szeretett főnökünk vállízületei jöttek rendbe, de az i-Clinic is a következő szintre lépett. Krisztina ugyanis rehabilitációs edző férjével együtt felvázolta az igényeiket, amelyek alapján „kissé” átterveztük a szoftvert.
Ezeknek a konzultációknak köszönhetően kerültek bele a programba az olyan hasznos kis funkciók, amik már nemcsak a házi feladatként feladott gyakorlatsorokra, hanem például a betegéletút kezelésére, a páciens állapotának felmérésére is koncentráltak. Utóbbit egy előzetesen kiküldhető kérdőívvel is elláttuk annak érdekében, hogy a beteg már egy anamnézissel a háta mögött érkezhessen meg az első kezelésre.
Mégis, elkövettünk egy hibát.
2018 őszére jutottunk el odáig, hogy Krisztina szakmai ismeretségét felhasználva, megmutattuk a béta verziót további 10-15 gyógytornásznak. Ekkor derült ki, hogy korántsem állunk annyira a helyzet magaslatán, mint ahogy azt addig gondoltuk.
Talán már te is rájöttél: ott csúszott hiba a számításunkba, hogy csak egyetlen gyógytornász, Krisztina igényeire szabva alakítottuk ki a programot. Viszont ahogy az a visszajelzésekből is kiderült, ez nem szolgálja ki a piaci igényeket, mivel gyakorlatilag minden gyógytornász a saját maga logikája szerint állítja össze mind a gyakorlatsorokat, mind az állapotfelmérő űrlapokat.
Addig a pillanatig statikus kérdőívvel és feladatsorokkal dolgoztunk, de kiderült, hogy a piacnak dinamikusan paraméterezhető, abszolút személyre szabható elemekre van szüksége. Ráadásul úgy kalkuláltunk, hogy a szoftver áttervezése sokkal, de sokkal drágább mulatság lett volna, mint az alapoktól újra felépíteni az egészet.
Úgyhogy vettünk még egy nagy levegőt
És harmadszor is belevágtunk.
Folyamatosan tartottuk a kapcsolatot gyógytornászokkal, így szépen-lassan tovább bővültek a funkciók például a Naptárral, az Üzenetküldéssel, a különböző jogosultsági szintekkel és a páciensek számára is elérhető, saját felhasználói felülettel. Többek között.
Ennél fogva a végleges verzió 2019 júniusára készült el, rengeteg idegtépő pillanat, földcsuszamlásszerű felismerés, több mint 4800 belefektetett munkaóra és mintegy 19.412.000. Ft fejlesztési költség ráfordításával.
Hiszünk benne, hogy minden nehézség ellenére megérte létrehoznunk neked egy olyan szoftvert, ami sikeresen megszabadít az adminisztráció rémétől és sokkalta könnyebbé, gyorsabbá, profibbá teszi a munkádat. Ha kíváncsi vagy rá, hogy miért is hasznos számodra az i-Clinic, a következő cikkben ezt is elmeséljük. Addig is, érdeklődni az info@i-clinic.hu e-mail címen fogsz tudni.