Koncsek Krisztina gyógytornász & holisztikus szemléletű terapeuta tapasztalatai az i-Clinicről

Haladó szemléletű gyógytornász - fizioterapeutaként már jóval az i-Clinic megszületése előtt arról ábrándoztam, hogy de jó lenne egy olyan szoftver, ahol mindent egyben tudok intézni, ami a pácienshez kapcsolódik.

Akkortájt emailben küldtem ki az első vizit előtt tudnivalókat és kértem be adatokat, de ezt nyomtatni kellett, hogy alá tudja írni, majd újabb email amikor kiküldtem a funkcionális felmérés összgezését és még egy az otthon végzendő feladatokról, ebben linkek leírások a feladatokról. 

A kapcsolatot változatos módon tartottam a páciensekkel, és naptárból küldtem neki az időpont értesítőt. A maga idejében ez úttörő volt, szerettem is, de ezek a növekvő praxissal átláthatatlanná váltak számomra. Amikor pedig már a kollégák hasonló folyamatait is intézni kellett, végképp nehéz volt. Tehát álmodoztam, valami klassz platformról, ahová még egy "babás lap" is bekerülhetne, amire rajzolni lehet.


A folyamatból nem engedtem, mert hiszem, hogy a magas színvonalú szolgáltatáshoz nem csak a szakmaiság szükséges, hanem minden, ami nem a szakma: kommunikáció, tájékoztatás, kapcsolattartás stb.


Számomra nagyon fontos az első vizit előtti alapos tájékoztatás (vizit előtti tájékoztató anyag). Hatékony, ha több évtizednyi előzményt nem ott kell összebogarászni, hanem otthonában kérdések mentén végig gondolja, hogy mi is történt vele az elmúlt években. Praktikus, ha nem papírok halmazán dokumentálunk, amely egy nagy praxis esetén, évek alatt szinte kezelhetetlen mennyiségű anyaggá válik, nem is beszélve a felesleges papír használatról. Nagyon hasznos és keretet ad a munkának, ha van egy platform, ami csak azt szolgálja, hogy  egyszerűen, írásban egy gyors üzenetben kér például időpontmódosítás az illető, nem más platformokon kevereg, kavarog az információ.
 

És egyszer érkezett hozzám egy páciens, akivel miközben a vállát raktuk rendben, emberileg is jó viszonyba kerültünk és kiderült, hogy szoftverfejlsztő szakember.  Úgy éreztem, hogy a kérésem meghallgatásra talált, és tényleg meseszerű, mert éppen volt elfekvőben egy privát praxisokra tervezett szoftver. A páciens volt Jenei Róbert, az i-Clinic atyja, akivel ilyenformán elindult egy közös munka. És minden, amit szerettem volna, megvalósult, sőt még több is kifejezetten nekünk, gyógytornászok számára fejlesztett komplex praxis menedzselő platform, úgy, ahogyan mi szeretjük. Egy helyen információs anyag, adatlap, vizsgálati lapok, azok digitalizált tárolása, gyakorlatok kiküldése, naptármeghívó, chat felület és a legújabb a szükséges rossz, korrekt GDPR, digitálisan aláírható módon. 


Hazudnék, ha azt mondanám könnyű váltani egy már terhes, de amúgy bevált rendszerről egy másikra, én kétszer tettem ezt meg. Egyszer a saját kreált menetemről álltam rá az ős i-Clinicre, majd arról a most elérhetőre. Mindkét esetében eleinte több időt kellet rászánnom, de ma már tényleg nem tudom elképzelni nélküle a munkám. Ha jól szervezett a praxis élete, akár még nagy esetszám mellett is, asszisztens nélkül is kiválóan menedzselhető vele az adminisztráció. 
 

Felmerül kérdésként, hogy mit szól a kevésbé digitalizált korosztályból érkező páciens? A saját tapasztalatunk szerint, évente talán 1-2 "kisöreg van" (nagy szeretettel írva ezt), akinél elengedjük ennek a használatát, de a legtöbb szenior korú ma  már, szerencsre egyre jobban boldogul az internet világával (sajnos kénytelenek voltak az elmúlt években megtanulni). A fiatalabb korosztály kifejezetten előnyként éli meg, szeretik, ők azok, akik rendre képet is feltöltenek magukról, - social media generáció, nem hiába - mert erre is van lehetőség. Az élet pedig úgy látom, hogy igazolni látszik a már nem is tudom, hány éves (5-6?) törekvésem, kell a digitális platform. A kötelező digitális adatszolgáltatás, bennünket gyógytornászokat is lassan elér, szerencsére ez az i-Clinicet használók munkáját már nem érinti,eggyel kevesebb gond, mert folyamatosan egyeztettek a fejlesztők az elvárásokról.
 

Egy progresszív, előre gondolkodó gyógytorna - fizioterápia praxis elengedhetetlen része úgy vélem az i-Clinic, már csak azért is, mert a platform, a funkciók is folyamatosan bővülnek, fejlődnek, mindig az aktuális igényekhez, igazítva, amiből épp a minap is jeleztem egyet minőségbiztosítás témában. 
 

Az i-Clinic pont olyan, mint egy sikeres rehabilitáció - tervezett, előre mutató, az újabb és újabb, felmerülő, megoldandó helyzetekre reagáló. Pont olyan, mint egy sikeres gyógytornász - fizioterapeuta."

Kipróbálnád te is az első magyar gyógytornászoknak szánt praxis management szoftvert, ingyen és mindenféle kötelezettség nélkül?