Nagyobb hangsúlyt fektetnél a marketingedre? Akkor a praxisodnak is az i-Clinicre van szüksége!

Ahhoz, hogy hatékonyan tudd megtervezni a pacientúrádat növelő marketingkommunikációs stratégiát, kincset érő adatokra lesz szükséged. Szerencsére ezekért nem kell komoly és költséges piackutatásba fognod, mert az i-Clinicben olyan információkat tudsz majd nyilvántartani – természetesen a GDPR szabályozásnak abszolút megfelelve –, amiknek köszönhetően pontosabban tudod majd célozni a szegmentált hirdetéseket, ráadásul még a célcsoportjaidnak megfelelő szolgáltatásokkal tudsz majd előrukkolni.

Akár a saját praxisodat viszed a válladon, akár egy klinika gyógytornászait fogod össze, nemcsak egészségügyi szakemberként, hanem vállalkozóként is definiálnod kell magadat. Olyan bevételekre kell szert tenned, amiből fejlesztheted a szolgáltatásaidat, kicserélheted az elavult eszközeidet, befizetheted az adókat, a járulékokat, kifizetheted az esetleges munkabéreket és bérleti díjakat. Nem mellesleg, még saját magadra is jut belőle.

Ezt viszont csak hatékony szervezéssel és marketingkommunikációval tudod véghez vinni, hiszen ezek adnak olyan eszközöket a kezedbe, amelyekkel növelni tudod a praxisodat. Ehhez azonban nem árt megismerned a betegeidet, megtudnod róluk a legalapvetőbb információikat és persze azt, hogy mégis milyen fájdalompontok megoldása hozza őket lázba – nemcsak szó szerint, hanem képletesen is.

 

Vagyis gyógytornászként is meg kell alkotnod a buyer personáidat

A marketingben ugyanis pontosan a buyer persona meghatározása az egyik legfontosabb feladat. Ne ijedj meg, ez mindössze azt jelenti, hogy tűpontosan meg kell határoznod azt a célcsoportot, amelyekre vonatkozóan a termékedet, illetve jelen esetben a szolgáltatásodat kínálod.

A buyer persona ugyanis egy valós adatokra támaszkodó, a célcsoportod egy-egy szegmensét képviselő, a saját rá jellemző szükségleteket, problémákat, tulajdonságokat és képességeket felvonultató, fiktív ügyfélkarakter. Minél pontosabban határozod meg a saját personáidat, annál nagyobb bevételre teszel majd szert a kampányod végén, hiszen azt fogod kínálni a leendő pácienseidnek, amire szükségük van. Ha egy kicsit zavarosnak tűnik a magyarázat, ne aggódj! Máris kifejtjük bővebben!

Miért van szükséged a célcsoportod meghatározására?

Talán ez az egyik legevidensebb kérdés, amit csak feltehetsz. Biztos te is futtattál már olyan hirdetéseket, vagy kínáltál olyan terápiákat, kezeléseket, csomagokat a közönségednek, amelyek szerinted ugyan roppant jól voltak összerakva, mégsem hoztak számottevő bevételt.

Ilyen esetek azért szoktak előfordulni, mert a saját fejed után menve bocsátottál értékesítésre egy olyan szolgáltatást, ami a piaci viszonyok között nem állta meg a helyét: vagyis amire a célcsoportod körében egyáltalán nem volt kereslet.

Az ilyen füstbe ment tervek viszont se neked, se a kasszának nem tesznek jót: egyrészt feleslegesen égetik a pénzedet, hiszen hiába a pöpec kreatív, meg a bámulatba ejtő szöveg, a betegeidnek egyszerűen nem volt szüksége a termékedre, így feleslegesen dobtad ki az ablakon a grafikus, a szövegíró és a hirdetések költségét is. Másrészt viszont ez számodra sem csak pénzügyi veszteség, hanem felesleges időkidobás is, hiszen kezdhetsz mindent elölről, a kiadásokat újratermeled, cserébe viszont később lesz bevételed. Ez így senkinek sem jó üzlet.

Az ehhez hasonló buktatókat kerülheted el azzal, ha a lehető legpontosabban meghatározod a buyer personáidat. A célközönséged ugyanis nem egy homogén massza, hanem sok apróbb szegmensből áll, amelyek jól körülhatárolható okokból és problématudattal keresnek maguknak gyógytornászt.

Vagyis, ha jól határozod meg a célcsoportod buyer personáit, akkor:

  • külön-külön, az egyes szegmensek igényeire szabott csomagajánlattal / szolgáltatással tudod megnyerni magadnak a különböző personákat,
  • célzottabban hirdetheted magad a Facebookon, Instagramon, a Google Adsben,
  • pontosabban lőheted be a lokális marketing lehetőségeket,
  • akár személyre szabott vásárlásösztönző akciókat is kialakíthatsz,
  • emellett a marketingkommunikációdat is a célközönségedhez szólóvá teheted (például a blogodat, a Facebook oldalad vagy csoportod posztjait, az Instagramos megosztásaidat és a hírleveleidet is).

Végső soron, ennek köszönhetően mérhetően megnövelheted a praxisod, vagy épp a klinikád bevételeit. Azért ez így nem hangzik olyan rosszul, nem igaz? Persze mint mindenhez, a buyer personáid felállításához is valós adatokra lesz szükséged.

És ezen a téren fog neked segíteni az i-Clinic

Ebben az okos szoftverben ugyanis számtalan olyan adatot találsz a pácienseidről, amelyek nélkülözhetetlenek a buyer personáid megalkotásához. A papíralapú dokumentációval ellentétben – amikor is minden egyes adatot szinte más-más dokumentumról tudsz leolvasni – az i-Clinicben elég megnyitnod a páciens listádat vagy a páciensek adatlapját és máris számtalan értékes információhoz juthatsz.

A néven kívül ugyanis olyan hasznos adatok lesznek a segítségedre többek között, mint például a betegek életkora, címe, e-mail címe, születési dátuma és az egészségügyi panaszai, no meg persze az is, hogy mikor volt nálad utoljára viziten. Hogy miért fontosak ezek az adatok?

Mert így építheted fel például Úszó Ubul personáját, aki 24 éves budapesti lakos, a nemzeti úszóválogatott tagja és az úszóváll cseppet sem kellemes tünetei gyötrik. De ott van még nekünk Balesetes Blanka is, aki 36 évesen úgy döntött, hogy Budapest agglomerációs körzetébe költözik, viszont a budapesti munkahelyére tartva autóbalesetet szenvedett, amiben eltört a lába, így most a megtakarításait és a biztosításból kapott összeget éli fel. Persze említhetnénk még Makacs Mátyást is, aki 72 éves budapesti nyugdíjasként már igencsak elhasználta az izmait, és így a mozgás már nehezére esik. És akkor a 40 éves irodista Lusta Lászlóról ne is beszéljünk, aki kisebb túlsúllyal küszködve végez napi 8 órás ülőmunkát, ami a gerincére kifejezetten rossz hatással van.

Ez egy nagyon alapszintű buyer persona készítési metódus volt, hiszen ennél összetettebb karaktereket is alkothatnánk. Azonban annak szemléltetésére mindenképpen alkalmas, hogy láthasd:

  • ezeknek a buyer personáknak teljesen más típusú kezelésekre lesz szükségük,
  • máshogy kell majd kommunikálnod velük,
  • más jellegű és témájú tartalmak fogják érdekelni őket,
  • az anyagi helyzetük is befolyásolni fogja azt, hogy milyen árfekvésű szolgáltatásra csapnak le,
  • mi fogja jobban érdekelni őket a digitális vagy hagyományos megoldások.

Természetesen ezeken kívül az i-Clinicben számtalan más kérdésre is választ kaphatsz, de ami még fontosabb: az a rendelkezésedre bocsátott statisztika. Ezek segítségével priorizálhatod a kezeléseket gyakoriság szerint, de az alapján is, hogy melyik hoz neked nagyobb bevételt. Ennek pedig az egész vállalkozásod marketingjére hatása lesz, hiszen:

  • megtervezheted, hogy az adatok alapján melyik szegmensre érdemes nagyobb hirdetési büdzsét áldoznod és melyikre kevesebbet,
  • a piacod igényeihez igazíthatod a szolgáltatásaidat,
  • amennyiben van honlapod és blogod, vagy bármilyen „céges” közösségi oldalad, hírleveled, megtervezheted a célközönségedet érintő tartalmakat, pl.: az ülőmunka káros hatásai és 5 tipp a kiküszöbölésükhöz, hogyan maradjanak egészségesek a vállízületeid úszóként is, mi a legfontosabb a lábtörést követő rehabilitáció során, vagy épp tippek izomszakadás esetére… stb.

Ugyanakkor az i-Clinicből kinyert adatok alapján a következő kérdésekre is választ kaphatsz:

  • kik azok, akik már nagyon régen voltak nálam?
  • őket mivel tudnám megszólítani, mi volt legutoljára a problémájuk?
  • kinek lesz mostanában születésnapja?
  • kik azok, akik aktívak és rendszeresen kommunikálnak velem?

Ha ezeket mind megválaszolod, olyan vásárlásösztönző akciókat találhatsz ki – pl. szülinapi kupon, vagy x idő után hűségprogram részese lesz a páciens, amihez különböző plusz szolgáltatásokat nyújtasz –, amikkel a már meglévő pácienseidet is nagyobb volumenű költésre késztetheted és a szolgáltatásod tovább ajánlására bíztathatod.

Csak a képzeleted és a kreativitásod szab határt annak, hogy mégis milyen marketingmegoldásokra használod fel az i-Clinicben lévő kincset érő adatokat. Próbáld ki te is és nyiss új távlatokat a praxisod előtt!

Kipróbálnád te is az első magyar gyógytornászoknak szánt praxis management szoftvert, ingyen és mindenféle kötelezettség nélkül?