Lépésről lépésre: felhasználói típusok

Mielőtt belevágnánk abba, hogy kit és hogyan lehet a rendszerbe beregisztrálni miután már létrejött a saját klinikád, bemutatjuk, egyáltalán milyen felhasználói típusokat tudsz klinika adminisztrátoraként felvenni?

Négy fő általános felhasználói típust különböztet meg a rendszer: terapeuta, klinika adminisztrátor, recepciós és páciens. Amikor új felhasználót szeretnél beregisztrálni, ezeket fogja felkínálni lehetőségként a rendszer. Nézzük meg először, hogy ezek miket tudnak, miben különböznek:

  1. Klinika adminisztrátor: ezt a jogkört kapja meg mindenki alapból, aki a klinikáját regisztrálni szeretné. Ő fog megjelenni a Klinika szerkesztése menüpontban mint a klinika vezetője. Az ő jogkörét senki se csökkentheti. Ő mint adminisztrátor viszont megteheti, hogy felvesz magához szintén adminisztrátori jogkörrel bíró munkatársakat vagy épp a már felvett munkatársak jogait is tovább korlátozhatja. A klinika adminisztrátorai azok, akik kiterjesztett terapeuta jogkörrel rendelkeznek. Tehát tudják mindazt, amit egy terapeuta, de emellett
    • látják a klinika összes dolgozóját,
    • a klinika dolgozóit törölheti,
    • látják a klinika összes páciensét,
    • saját és mások pácienseit törölheti a rendszerből,
    • szerkeszthetik a klinika adatait is (pl. kezelőhelyiséget vehetnek fel, adatvédelmi tájékoztatót tölthetnek fel, szerkeszthetik a nyitvatartást vagy a kollégák számára vehetnek fel naptárbejegyzéseket stb.),
    • ők azok, akik felhasználónként is szabályozhatják az egyes funkciókhoz tartozó jogokat. Például egy terapeutaként felvett kollégának beállíthatják, hogy az lássa a többiek naptárbejegyzését is, vagy lássa az összes klinikához tartozó páciens stb. (részletesebben erről később).
  2. Terapeuta:
    • fel tud magához venni saját pácienseket és őket teljeskeröűen kezelni is tudja (vizitet vehet fel hosszájuk, gyakorlatokat adhat ki, üzeneteket küldhet, várólistára teheti őket stb.),
    • létrehozhat gyakorlatokat,
    • rögzíthet magához vizsgálati lapokat
    • megoszthatja a gyakorlatait és vizsgálati lapjait (ez utóbbi még fejlesztés alatt) a kollégáival és
    • a páciensei számára a saját naptárába időpontokat vehet fel. DE,
    • egy sima terapeuta nem fogja látni más terapeuta pácienseit,
    • nem látja a klinikánál dolgozók adatait (beleértve azok naptárbejegyzéseit is),
    • nem tudja szerkeszteni a klinikához tartozó adatokat.
    • Ő nem tudja a saját pácienseit megosztani más terapeutákkal (erre csak a klinika adminisztrátorának van joga).
  3. Recepciós: rá nem egészen úgy tekint a rendszer, mint egy terapeutára. Azzal kalkuláltunk a recepciós jogkör létrehozásakor, hogy vélhetően olyan személy, aki:
    • közvetlenül páciensek vizsgálatával, kezelésével nem foglalkozik, de
    • segíti a terapeuták munkáját azzal, hogy a beeső érdeklődőket felveszi a rendszerbe, esetleg kikérdezi őket az egészségügyi panaszaikról és
    • felvesz az egyik terapeuta számára naptár időpontot a beteggel.
    • Mivel ő nem dolgozik mint terapeuta, ezért nincsenek saját páciensei,
    • nem hoz létre vizsgálati lapokat,
    • nem rögzít magához gyakorlatokat. DE
    • látja az összes naptárbejegyzést és azokat szerkeszteni tudja, pl. lemondás esetén törölni
    • látja az összes pácienst,
    • látja az összes terapeutát.
    • Mivel nem is klinika adminisztrátor, ezért:
    • nem szerkesztheti a klinikához tartozó adatokat: nyitvatartás, kezelőhelyiségek, adatvédelmi szabályzat stb.
    • nem adhat jogokat másoknak és
    • nem vehet fel új munkatársakat.

Megjegyzés: a recepciós felhasználó jogosultságai a kéréseiteknek megfelelően változni fognak, erről bővebben a következő blogposztban olvashatsz:

https://i-clinic.hu/2020/04/28/fejlesztesi-terveink-a-kovetkezo-honapokban/

A fentieket egy táblázatban szemléltetve:

A szoftvert már próbálgató szemfülesebb felhasználóinknak ez a táblázat hasonlíthat a jogosultságok menüpont alatt találhatóhoz. Az azért lényegesen bővebb, részletesebben is lehetőséget ad az egyes jogok szabályozására, erről bövebben következő részben lesz szó.

  1. Páciens: atekintetben kilóg a fenti felsorolásból, hogy az ő jogai viszonylag korlátozottak, még a klinika adminisztrátora által sem bővíthetők. Egy páciens:
    1. rendelkezhet saját felhasználói fiókkal a rendszerben,
    2. a felhasználói fiókjában módosíthatja az adatait,
    3. felhasználói fiókjában dokumentumokat tölthet fel a terapeutája számára,
    4. megtekintheti a vele megosztott viziteket,
    5. összehasonlíthatja a vele megosztott viziteket,
    6. megtekintheti a vele megosztott gyakorlatokat
    7. üzenetet küldhet a terapeutái számára

A pácienseknek beállítható jogok is még az elkövetkezendő fejlesztési csomagokban finomításra kerülnek, ezekről szintén megtudhattok többet ebben a posztban:

https://i-clinic.hu/2020/04/28/fejlesztesi-terveink-a-kovetkezo-honapokban/

Kipróbálnád te is az első magyar gyógytornászoknak szánt praxis management szoftvert, ingyen és mindenféle kötelezettség nélkül?