Sziasztok,
szeretnénk benneteket beavatni, hogy mit tervezünk a következő hónapokban, és szeretnénk megmutatni, hogy az I-Clinic milyen funkciókkal fog bővülni. Nagyon sok tervünk van és reméljük, hogy ebből látszódni fog, hogy noha kicsit korán indultunk a járvány miatt, de közel sem tekintjük késznek a szoftvert, még nagyon sok minden van a tarsolyunkban, ami a kényelmeteket fogja szolgálni. Kezdjünk is bele.
4 kiadást tervezünk, a következő 2-3 hónapban ennek megfelelően 4 részre osztjuk a feladatokat is.
I. Kiadás
- iPad hibák. Mobilon pontosabban iPad-eken látunk még hibákat, ezeket szeretnénk javítani. Tehát az oldalt úgy készítjük el, hogy mobilon is tudjátok használni. Androidra és iPad-ra is fel van készítve, de ezek még tartalmaznak néhány hibát.
- Jogosultsági hibák kezelése, van néhány ilyen, de ezeket reméljük még nem is vettétek észre.
- HTTPS, telepítjük a crtificate-t. Akinél esetleg azt írta az oldal, hogy nem biztonságos, azoknál ez megszűnik.
- Vizsgálati lapok. Létrehozunk néhány alapértelmezett vizsgálati lapot (McKenzie). Ezeket be fogjátok tudni emelni klinika adminként a klinikátok profiljába, ezeknek a megszerkesztésével később nem kell foglalkoznotok. Emellett megmarad a lehetőség, hogy ezt később saját kérdésekre írjátok át, bővítsétek.
- Gyakorlat megosztás. Itt van egy apró hibánk, ami csak néha kerül elő. Javítjuk.
- Vizsgálati lapok megosztása. A klinika terapeutái meg fogják tudni osztani egymás között, a már megszerkesztett vizsgálati lapokat.
- Naplózás. Igazából naplózzuk már most is, hogy mit csináltok az oldalon, de elkészül egy olyan funkció, aminek a segítségével, könnyebben fogunk tudni segíteni, ha valaki elakad.
- Páciens felfüggesztése. Ha egy páciens nem jár már hozzátok kezelésre, mert jobban van, meggyógyult, akkor a rendszerben úgy lehet felfüggeszteni a profilját, hogy az adatai megmaradnak ugyan, de már nem lehet hozzá időpontot vagy vizsgálati lapot felvenni, üzenetet nem tud írni. Később, ha szükség lesz rá, a páciens újra aktiválható.
- Ezeken kívül még egy sor kisebb hiba.
II. Kiadás
- Recepciós jogok. A recepciós jogosultsági szintű felhasználó jogai bővülnek. Eddig jobbára csak a páciens adatait tudta szerkeszteni, az időpontjait tudta felvenni. Ezután a fejlesztés után, már tud küldeni előzetes állapotfelmérőt, vizsgálati lapot tud nyitni, azt ki tudja tölteni néhány egyszerűbb adattal. Ezzel egyszerűsítjük a gyógytornászok életét, ugyanakkor ezek olyan jogosultságok, amiket a rendelő jogosultságai között, egyesével tudunk kiosztani a recepciósnak vagy éppen megvonni tőle, ha valaki mégsem használná.
- Vizsgálati lapok összehasonlítása. Jelenleg minden kérdést megjelenítünk az összehasonlító funkcióban, mert így nem csúsznak el két különböző időpontban felvett vizsgálati lapok kérdései. Ez később változtatható lesz, azaz le lehet majd szűrni csak azoknak a kérdéseknek a megjelenítésére, amire a vizit/kezelés közben adtatok meg választ.
- Skeleton rajzolás. Így hívjuk azt a controllt, amivel a vizsgálati lapban tudtok rajzolni a csontvázra, avagy ember alakra. Ennél túl vastag a legvastagabb vonal, viszont szerencsés lenne, ha lenne egy vékonyabb verzió is. Ezt is megoldjuk.
- Skeleton pin-ek. Pin-nek hívjuk azt amikor csak egy pöttyöt, markert raktok ki a csontvázra. Ez korábban a béta verzióban működött, de most itt elmaradt. Ezt pótoljuk. A funkció lényege, hogy a skeletonon elhelyeztek tetszőleges számú markert, amikhez egyenként tudtok megjegyzést fűzni. Talán képpel egyszerűbb lesz elmagyarázni. Semmi személyes, nem én vagyok a képen
A problémás területet meg tudjuk jelölni egy pin-nel/markerrel (mint amikor a Google Maps rámutat egy helyre), és ehhez a pinhez megjegyzést is tudtok fűzni.
- Táblázatok szépészeti módosítása
- Süti elfogadás az oldalon
- Beviteli mezők hossza. Néhány helyen gondot okoz, hogy nem látjátok, hogy milyen hosszú szöveget lehet írni egy-egy beviteli mezőbe. Ezeknél meg fogjuk jeleníteni, hogy hány karaktered van még. Mint amikor SMS-t írsz a telefonodon.
- Páciens mailcím nélkül. Gondot okozhat, ha egy páciensnek nincs e-mail címe. Jelenleg ez kötelező mező, de ezt nem fogjuk megkövetelni. Néhány helyen építünk rá a programban, de ez meg lesz szüntetve.
III. Kiadás
- Páciens saját oldal. Néhányan jeleztétek, hogy erre nincs szükség. Itt be tudjátok állítani, hogy a páciens láthassa-e, hogy egy viziten/kezelésen milyen feljegyzések születtek róla, milyen gyakorlatok kapott, amit otthon kell csinálni, üzenetet tud küldeni a klinikának, a terapeutának. Ezután már nem csak ezeket tudjátok szabályozni, hanem ki tudjátok kapcsolni a páciens adatlapot, ha úgy látjátok, hogy ezeket nem szeretnétek biztosítani a pácienseiteknek.
- Adatvédelmi és egyéb szabályzat /nyilatkozat elfogadtatása. Ha a páciensnek nincs saját profilja a rendszerben, vagy csak nem használta, akkor nem tudja a felületen elfogadni az adatvédelmi tájékoztatót vagy a kezelőlapot nem tudja aláírni. Csinálni fogunk egy olyan kontrollt, amibe az aláírást tudjuk rögzíteni. Vizit elején odaadod neki a tableted, és lesz egy boksz, amit aláírhat. Mint amikor csomagot veszel át a futártól.
- Terapeuta rendelési idő. A terapeutáknak jelenleg minden gond nélkül lehet időpontot felvenni a klinika nyitvatartási időben. Ezzel a funkcióval előre fel tudunk venni rendelési időket az egyes terapeutákhoz. Hiszen elképzelhető, hogy egy olyan kollégára van szüksége egy páciensnek, aki csak keddenként van benn. Szeretnénk, ha az időpont rögzítésnél az adott terapeuta szabad időpontjaira szűrve látnátok, hogy egyáltalán mikor tartózkodnak a klinikában az egyes kollégák.
- Klinika üzenetei. Ha egy páciens nem tudja, hogy a problémájával melyik terapeutához kell időpontot kérjen, akkor tudni fog üzenetet küldeni a klinikának. Ezeket az üzeneteket alapértelmezetten a klinika recepciósai fogják látni, akik segítenek neki az időpont foglalásban.
- Várólista szűrés. A várólistán lévő páciensnél tároljuk, hogy melyik terapeutához fog bekerülni a problémájával. Ha szűrök terapeutára a naptárnézetben, akkor a várólista is annak megfelelően fog szűkülni és csak azok a várólistás elemek fognak látszódni, amik az adott terapeutához tartoznak.
- Ezeken kívül ebben a kiadásban is várható kb. 10 darab olyan módosítás a szoftverben, ami egyértelműbbé teszi a használatát és amitől szebb, áttekinthetőbb lesz.
IV. Kiadás
- Jelszó emlékeztető. Ha elfelejted a jelszavad, vagy a páciensed teszi ugyanezt, akkor nincs lehetőség emlékeztető kérni. Ezt pótoljuk.
- És még 24 darab olyan feladat, ami a használatot egyszerűsíti, és pici hibákat javít
Ennek a sok aprónak tűnő dolognak a lefejlesztése körülbelül 2-3 hónapig fog tartani. Ebből talán egy kicsit érezhetővé válik, hogy hány fejlesztői óra, megbeszélés, energia és idő van már a szoftverben. Igyekeztünk beletenni nem csak a tudásunkat, de a legjobb szándékunkat is az elmúlt 3-3,5 évben, hogy eljussunk idáig. És hát nem kevés pénzt. Ugyanakkor még itt sem fogjuk úgy érezni, hogy készen vagyunk, a fejlesztést nagyobb funkciókkal akkor fogjuk folytatni, ha ezeket a kisebb dolgokat is megoldottuk. Ilyen nagyobb funkciók lesznek a teljesség és a részletesség igénye nélkül:
- Ez ugyan nem fejlesztés, de itt fogunk elkezdeni videós használati útmutatókat elkezdeni leforgatni és infógrafikákat készíteni a rendszer használatáról. Korábban sajnos nem lenne értelme, mert a fenti feladatok még módosítanak a rendszer megjelenésén és amikor elkészülnek, kezdhetnénk előről, hogy ugyanazt lássátok a videóban, mint szoftverben.
- E-mail templatek. Mindenki be fogja tudni állítani, hogy a terapeutái, páciensi milyen szöveggel kapják meg a rendszertől a maileket. Feladóval, válasz e-mailcímmel, stb… mindennel, ami egy mail esetén beállítható.
- SMS templatek. SMS-t elsősorban a páciens fog kapni akkor, ha időpontja van. Természetesen ez opcionális, ki be tudjátok kapcsolni. Ennek a szövegét, ütemezését lehet majd beállítani. Illetve nekünk azt is meg kell oldani, hogy az sms-ek elküldésre kerüljenek, tehát integrálnunk kell egy SMS server megoldást.
- Beépített súgó. A felhasználói kézikönyvet folyamatosan szeretnénk bővíteni, illetve egy olyan struktúrában szeretnénk megjeleníteni az oldalon belül, hogy attól függően, hogy hol akadsz el, milyen témakörben, automatikusan feldobja a felhasználói kézikönyv odavonatkozó bejegyzéseit. Ha például páciens rögzítés közben vagy és rányomsz egy kérdőjelre, akkor minden a páciens rögzítéssel kapcsolatos témát megjelenít.
- Ezzel tulajdonképpen a játékos formában szeretnénk mindenkit sarkalni a rendszer használatára. Mostanában ez eléggé trendi irány a weben, reméljük nektek is tetszeni fog. Pontokat lehet gyűjteni a rendszeren belül. Elolvastad a súgót? Pontot kapsz! Felvettél a klinikádhoz egy új terapeutát? Pontot kapsz! Felvettél 100 pácienst? Pontot kapsz! Bejelentettél egy hibát? Pontot kapsz! Egyszer majd előfizetési díjat kell fizess? Kedvezményt kapsz, aminek az alapja az összegyűjtött pontok!!!
- Előfizetői rendszer. Egyszer majd, ezért a szoftverért pénzt kell kérjünk. Mi reméljük, hogy minél előbb el fog jönni ez a pont
de jelenleg úgy látjuk, hogy az idei évben függetlenül a járványtól nem fog erre sor kerülni, mert előtte még nagyon sok mindent szeretnénk lefejleszteni. Később ezt ne kérjétek számon rajtam, ha máshogy alakul, mindenesetre most ez a realitás.
Aztán jöttek még itt olyan ötletek, amiket már tőletek kaptunk és biztos, hogy reagálnunk kell rá, de egyelőre a fentieket szeretnénk megoldani. Az ötletek között szerepel:
- beépített szögmérő a feltöltött képekhez
- videók direkt feltöltése az oldalra (jelenleg csak YouTube, Vimeo, stb. videó megosztókra már feltöltött videót tudtok felvenni az oldalra, a videó URL-jével.) Lehetővé fogjuk tenni, hogy ne kelljen először feltölteni mondjuk YouTubera a videót és utána az URL-jét bemásolva felvenni, hanem direktben az oldalra tudjátok feltölteni. Így sokkal egyszerűbb és használhatóbb lesz. Már a vizsgálati lapnál is lesz olyan, hogy például a páciensedet le tudod videózni és elmentjük a vizithez/kezeléshez a videót.
- videó hívás a pácienssel (bár ettől kicsit még félünk, nem tudjuk, hogy később is igény lesz-e, vagy csak a jelenlegi helyzetben)
- páciens gyakorlatainak kiértékelése. Mi és mennyi feladat volt neki előírva, be tudja írni, napról napra, hogy mit sikerült megcsinálni és valamilyen szempontrendszer alapján kiértékeli a rendszer, hogy hány %-on sikerült teljesítenie.
- ügyfélszolgálati modul integrálás. Az I-Clinicbe belépve tudtok nekünk a felületen belül üzenetet, kérdést, hibát küldeni, amire chat-szerűen válaszolunk.
- és reméljük még számtalan ötletet meg tudunk valósítani, amikhez a kreativitást tőletek is várjuk.
Soha ne habozzatok írni nekünk, nagyon fontosak az észrevételeitek. Szeretjük magunkat abba az álomba ringatni, hogy egyedülálló dolgot teszünk elétek a piacon és egy olyan megoldást kaptok, amit eddig mástól még nem. Ezzel a pozícióval nem visszaélni, hanem élni szeretnénk és ehhez nagyon fontos, hogy megosszátok velünk a gondolataitokat a rendszerrel kapcsolatban, hogy egyre inkább tudjuk mindenkinek az igényei szerint továbbfejleszteni. Ehhez szükségünk van rátok és hogy írjatok nekünk. Ezt megtehetitek Facebookon üzenetben vagy e-mailben az info@i-clinic.hu címre küldve. Várjuk, az észrevételeiteket